‘Niet fantastisch’, vonden ze het studierendement bij de opleiding Commerciële Economie (CE). De grootste oorzaak bleek een gebrek aan binding tussen studenten, docenten en het werkveld. Dus gaf het instituut voor Commercieel Management vanaf het studiejaar 2015-2016 de opleiding vorm in vier community’s.
In de eerste tien weken haalden studenten 88% van hun punten ten opzichte van 62% het jaar ervoor. Betere cijfers dus, maar wat was precies de grootste verandering in het onderwijs? Steffie Theuns en Ernst Phaff praten over een hoger bsa, met twee docenten voor de klas staan en over het studenten moeilijker maken. Bekijk de video (2:24 min).
Deze film is oorspronkelijk gemaakt voor de FOCUSdagen van Hogeschool Rotterdam, bijeenkomsten waarop leidinggevenden elkaar helpen en inspireren in het werken aan leiderschaps- en beleidsontwikkeling.
Bekijk ook de andere video’s over onderwijsvernieuwing: bij het Instituut voor Sociale Opleidingen stapten docenten uit het leslokaal en de stad en het werkveld in. En Willem de Kooning Academie ging studenten voorbereiden op ‘een toekomst die ongewis is’.